Kysymys:
Esijalkojen lasku tietyssä tahdissa
Martin
2012-02-16 16:01:04 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Olen juossut useita perinteisillä kantapäästöillä, ja sitten aloin kokeilla etukäteen kohdistuvaa lakkoa. Alussa tein kaiken väärin ja jalkani olivat luukalvotulehduksen reunalla.

Mutta en antanut periksi ja nyt minusta tuntuu, että minulla on luonnollisempi eturaajan lakko. Stribing edelleen parempaa tekniikkaa ja ihmettelen, millaisessa tahdissa tyypillisen jalkaterän tulisi olla tehokas?

Tiedän, että hitaasti juokseminen, kuten 10-11 kmh, eturaajan lakko tuntuu minulle hieman luonnottomalta. Kun juoksen 15-16 kmh, etujalka lakkaa minusta nyt luonnollisena.

Mutta maratonin vauhti on noin 12 kmh, enkä tiedä, pitäisikö minun mennä etujalkoihin sellaisessa kilpailu?

Juoksetko paljain jaloin? Millaisia ​​kenkiä sinulla on?
Kolme vastused:
#1
+11
TyKisha
2012-02-17 00:05:55 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Olen ehdottomasti samaa mieltä käyttäjän @solomongaby kanssa laskeutumisesta COG: n alapuolelle. Jos haluat vastata kysymykseesi suoraan, etujalka voi ja sen pitäisi olla tehokas missä tahansa tahdissa. Muista, että lakkosi biomekaniikalla (ja siitä johtuvalla tehokkuudella) on kaikki tekemistä vaunun kanssa. Tässä on tässä muutama mielessä pidettävä asia:

  • Pidä ryhtiäsi suorassa linjassa korvan, olkapään, lonkan ja nilkan kanssa
  • Pyri nojaamaan eteenpäin nilkoissa eikä lantiota tai vyötäröä. Ajattele putoamista kuin puu
  • Tavoitteena nopea vaihtuvuus ja lyhennetty harppaus kantapäässä vetämällä pakarat noin 45 asteen kulmassa. Aivan kuten Salomo sanoi, tämä tarkoittaa pidentävän askeleesi takana.
  • Yritä juosta mahdollisimman kevyesti (nähdäksesi mitä tarkoitan, osallistua paikalliseen kilpailuun ja pää mennä maaliin ja kuunnella päättäjille. Ensimmäiset juoksijat, jotka ylittävät linjan, ovat hyvin kevyet ... melkein hiljaa. Kun enemmän kenttää loppuu, juoksijoiden askelmat ovat kovempia ja raskaampia. Minua on aina valmentettu juoksen ikään kuin olisin hiekalla ja yritän jättää mahdollisimman kevyen painoksen)

Myös toinen visualisointi, joka on auttanut minua valtavasti, on kuvitella, että jokaisen sisäpuolelta ulottuvat tapitangot nilkka. Luonnollisesti sinun on astuttava jokaisen tangon yli, jotta et kompastu.

Koska tämä on paljon nieltävää, suosittelen myös, että valitset lomakkeestasi yhden näkökohdan, johon voit keskittyä kerrallaan tai harjoittelua kohti, kunnes saat sen alas. Chi-Running ( Video Overview of Chi-Running) ja POSE-metodologiat ( Comparison of Heel vs Forefoot Strike ja Form) juoksemisesta on hienoa oppia ja opiskella. Molemmilla on videoita ja kirjallista kirjallisuutta. En suosittele ketään toistensa yli, koska molemmat opettavat yleensä samaa juoksutyyliä, mutta eri terminologialla.

Kokeile lopuksi 20-30 minuuttia paljain jaloin pehmeällä nurmikolla. Kun poistat paksupohjaisten kenkien esteet, on helpompi "tuntea" oikea muoto ja jalkaiskut.

Tässä on toinen loistava videoiden vertailu http://www.youtube.com/watch?v=XrOgDCZ4GUo
#2
+5
Gabriel Solomon
2012-02-16 17:10:50 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Parhaat neuvot jalkojen laskeutumisesta, jotka näyttävät toimivan missä tahansa tahdissa: yritä laskeutua painopisteen alapuolelle . Suurilla nopeuksilla tämä tarkoittaa, että pidennät askeleesi takanasi sen sijaan, että saavutat eteenpäin, ja pidä matalalla nopeudella sama lasku ja lyhennä askeleesi ja vaihtuvuuttasi.

Kiitos. mutta juoksetko etukäteen myös pidemmillä matkoilla?
@Martin, teen. Millä tahansa etäisyydellä hallitseva kantapää on välttämätöntä juoksemalla jarruilla, joten paremman muodon ja tehokkuuden takaamiseksi se on etumatka koko matkan. Eli etäisyydet ovat rennompi lakko kuin todella nopeassa tai täydellisessä sprintissä.
mikä on liikevaihto?
Tiedätkö mitä? Eilisessä koulutuksessa keskityin täysin laskeutumiseen keskustan alle ja se auttoi minua paljon. Olen liioittanut eteenpäin nojaamista. tasapainoni oli parempi
Kuinka tietää, kun laskeudut painopisteen alle? Jotkut YouTube-videot? Johtaako tämä käsien enemmän käyttöön kehon työntämiseksi alaspäin?
#3
+2
A-K
2013-01-24 10:11:12 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Mielestäni juokseminen liukkaalla jäisellä pinnalla on hyvä tapa oppia oikea tekniikka. Meidän on laskeuduttava tarkalleen painopisteen alle, muuten putoamme.

Nopeuden muuttamiseksi muutamme poljinta. Meidän ei pitäisi tehdä pidempiä tai lyhyempiä vaiheita.


Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 3.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...