Kysymys:
Mitkä harjoitukset auttavat eniten pallokäsittelytaitojani?
Marcus Swope
2012-02-09 05:02:38 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Etsin jonkinlaista harjoittelua tai harjoittelua, joka auttaa palloni käsittelykykyäni.

Tiedän, että ei ole hyvä idea yrittää kasvattaa lihasmassaa, vaan yritä sen sijaan työskennellä "nykimäsi lihastesi" kanssa.

Tämän sanottuani näyttää siltä perinteisimmät harjoittelut, joita voit ostaa tai löytää kuntosalilta, on suunnattu enemmän lihaksen määrittelyyn, lihasmassan rakentamiseen tai laihdutukseen. En ole kiinnostunut siitä, olen vain kiinnostunut treeneistä, jotka auttavat eniten palloni käsittelyssä koripalloa pelatessani.

Viittaan " pallon käsittelyyn" :

pallon harhauttaminen, syöttäminen tai vastaanottaminen

Kaksi vastused:
#1
+10
jamauss
2012-02-09 10:16:21 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kun pelasin koripalloa lukiossa, huomasin, että pallokäsittelytaitoni auttoi eniten se, että tuntuu saat jatkuvasta toistosta ja lihasmuistista. Kun tiedät tarkalleen kuinka kovaa ja missä kulmassa pallo laitetaan selän taakse, jalkojen väliin, kuinka paljon ranneä käytetään pudotettaessa, jne. - ne kaikki ovat tärkeitä taitoja, jotka auttavat pallosi käsittelyssä.

Kuten suurin osa valmentajista kertoo sinulle - on myös tärkeää, että palloa voi tiputtaa hyvin kummallakin kädellä - samoin kuin mahdollisuus tiputtaa ylöspäin, katsellessasi kenttää.

Tässä on joitain harjoituksia I käytettiin harjoittelussa pallokäsittelytaitoni parantamiseksi:

  1. jalkojen välissä jokaisen askeleen kohdalla perusviivasta vapaaheittolinjaan, vapaaheittolinjan yli ja takaisin perusviivaan ( joten tee suorakulmainen polku tätä tehdessäsi)
  2. Tiputa 2 palloa kerrallaan kentän sivuradalta toiseen ja sitten takaisin. Aloita hitaasti ja älä mene nopeammin kuin voit mennä menettämättä yhden (tai molempien) pallojen hallintaa.
  3. Seiso polvet hieman taivutettuna ja tiputa palloa edestakaisin kummankin käden välillä - yhdestä kehon puolelta toiselle - selän taakse . Tämä auttaa aiemmin mainitsemassani tunnelmassa .
  4. Tasapainon ja painopisteen hallinta on myös keskeinen osa hyvää pallonhallintataitoa. Kun teet näitä harjoituksia, kiinnitä huomiota tasapainoon ja pidä painopiste matalalla maassa, polvet taipuneet.
#2
+4
user1119779
2012-09-03 12:38:25 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Paras tapa parantaa pallokäsittelyä on harjoitteleminen itse asiassa. Parannat myös pallon ohittamista ja kiinni ottamista, koska parannat reaktioaikasi ja tunnet paremmin pallon ja kuinka se tulee irti maasta eri kulmissa, pyörii ja nopeuksilla. Harvat ihmiset menevät kuntosalille harjoittelemaan harhautusta, koska se tuntuu tylsältä. Mutta jos pystyt harjoittelemaan yksinkertaisia ​​dribbling-harjoituksia, annat itsellesi aikaa todella ymmärtää vivahteita pallon hallitsemisessa.

Tässä on muutama harjoitus, joita käytin viime vuosina. Ne kasvavat vaikeusjärjestyksessä, ja ne tulisi suorittaa tässä järjestyksessä. Nämä harjoitukset saattavat tuntua aluksi melko tylsiltä, ​​mutta jos harjoittelet niitä ennen edistyneempiä harjoituksia, sinulla on paljon vakaampi pallon hallinta ja siten parannat risteilysi, ensimmäisen askeleesi, epäröivän juoksun yms.

  1. Tiputa palloa korkealle leukaan asti ja laske pallon kärki hitaasti polvillesi. Peliskenaarioissa sinun on pystyttävä hallitsemaan tiputusta eri korkeuksilla.

  2. Harjoittele yllä olevaa poraa, mutta tiputa kaksinkertaisesti kovemmin. Kun yrität voittaa puolustajan koriin, dribble on dramaattisesti nopeampi ja sitä on vaikea hallita. Kova tiputtelu jäljittelee tätä ja parantaa reaktioaikasi.

  3. Harjoittele yllä olevaa poraa, mutta katso kehää koko ajan. On tietysti tärkeää, että pystyt pitämään silmäsi ylös tiputettaessa. Kun sinusta tulee taitava, sinun tulee aina harjoitella harhautusta katsomatta maahan ja palloon.

  4. Harjoittele yllä mainittua eteenpäin ja lisää asteittain nopeutta.

Pidä nämä vaikeustasot mielessä ja yritä toteuttaa ne erilaisiin harjoitteluihin.

  1. crossoverit edessäsi vasemmalta oikealle vasemmalle
  2. jalkojen välillä vuorotellen vasen ja oikea jalka eteenpäin
  3. jalkojen välissä pitämällä vasen ja oikea jalka rinnakkain
  4. selkäsi takana vasemmalta oikealle ja takaa

On tärkeää olla joustava siirtyessä yhden tyyppiseen tiputa toiseen, joten yritä sekoittaa niitä: 1111222233334444, 12341234 jne. ilman kantoa). Kasvata tiputuksen intensiteettiä ja nopeutta ja kun olet saanut harhautuksen hiukan hallintaan, etsi ylös, tuo liikettä ja tee harjoituksia, kunnes tunnet olosi täysin mukavaksi.



Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 3.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...