Kysymys:
Kuinka tärkeää on pystyä ajamaan kajakkia?
Beth Whitezel
2012-02-16 09:26:18 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ymmärrän välttämättömyyden pystyä oikaisemaan itsesi joen kajakilla. Kuinka tärkeää on, että pystyn tekemään merikajakissa?

Voin kajakin helposti oikottaa ja päästä siihen ilman apua alle minuutissa (pumpata sitten tonnia vettä ulos). Mutta en voi koko elämäni ajaa oikein, kun olen vielä siinä. Minulla on hame, mutta se ei auttanut niin paljon kuin ajattelin.

Kajakini on 13 metriä pitkä ja 23,5 leveä.

Äänestän tämän kysymyksen sulkemisesta aiheen ulkopuoliseksi, koska se on enemmän turvallisuuskysymys kuin urheilua koskeva erityiskysymys.
Väitän, että se ei ole vain turvallisuuskysymys. Kyse on myös melonnan taidoista ja kokemuksesta. Kun kysyin kysymystä, jota en kysynyt turvallisuuteen liittyvän huolen vuoksi, kysyin, koska halusin tietää, olisiko rullistumisesta hyötyä vai edes realistinen odotus, kun pääsin edistyneemmille vesille ja tilanteisiin. Jos se olisi, jatkaisin harjoittelemista. Mutta en ollut huolissani siitä turvallisuuden puolelta, koska voin tehdä märän pääsyn helposti.
Mutta miksi urheilua koskevat turvallisuuskysymykset eivät ole aiheita?
Viisi vastused:
#1
+5
cfi
2012-03-17 20:54:42 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kysymyksen tulisi liittyä enemmän käyttämääsi vesityyppiin. Kajakkityyppisi tulee noudattaa käyttämääsi vettä ja etsimääsi kokemusta ...

Jos melot riittävän suurelle vedelle aaltoja varten, virroilla, isoilla ja / tai nopeilla aluksilla / veneillä tai joka on liian suuri uidakseen mukavasti rannalle vaatteissa, vierimistä pidetään erittäin välttämättömänä turvatoimenpiteenä.

Melonta ryhmässä kuitenkin on jopa enemmän kuin vierittäminen. Vaikka voit liikkua rauhallisilla vesillä käytännön tilanteissa, et välttämättä pysty siihen tahattoman poistumisen jälkeen. Muista aina, että oli jokin syy miksi yhtäkkiä löydät kajakin ulkopuolelta:

  • voimakkaat tuulet,
  • korkeat aallot,
  • eri aallot osuvat sinä eri suunnista samaan aikaan, luoma
    • ristituulet (jopa kaukana),
    • vedessä olevat esteet: Suuret poijut voivat luoda tämän, vedenalaiset rakenteet,
    • kaukana kulkevat alukset
  • kajakin vaurioituminen
  • itsesi yliarviointi ja / tai
  • lämpö / auringonpistos
  • väsymys

Jos olet kylmällä vedellä (vaikka ilman lämpötila olisi mukava), et ehkä pysty liikkumaan. Hengitys pysähtyy yhtäkkiä, kun saat pään jääkylmään veteen.

Monissa näistä tapauksista liikkuminen ei ole ratkaisu ongelmaan. Jälleen kerran ryhmässä oleminen on paljon parempi turvatoimenpide. Älä koskaan meloa yksin avoimella vedellä. Ja ennen kuin menet ryhmään, varmista, että kaikki voivat päästä kajakkiin muiden avustuksella.

Harjoittele pääsemällä lähelle rantaa ihmisryhmän kanssa, jotka kaikki voivat turvallisesti ja nopeasti siirtyä kajakkiin (kuten lähetit itsellesi). Kaikkien tämän ryhmän on kyettävä käyttämään kaveritekniikoita päästäkseen kajakki takaisin ryhmiin rauhallisella vedellä. (Esim. Yksi vakautuu, kun toinen tulee sisään). Harjoittele sitten yksi toisensa jälkeen palaten aaltoihin. Kun teet tämän ensimmäisen kerran, varmista, että se on paikka, jossa pelastuspalvelija on päivystetty ja / tai veneellä.

Opi lisäksi lukemaan säätä ja sääennusteita.

Muuten: Jos et voi rullata, käytä kuivapukua! Se auttaa sinua pysymään lämpimänä. Älä koskaan vaaraa hypotermiaa. Veden lämpötilan ja ilman lämpötilan erosta riippuen on vaikea käyttää vaatteita selviytyäksesi 10 minuutista kylmässä vedessä välttäen lämpöhalvausta meloaessa normaalisti. En voi rullata merikajakkini ja meloa yleensä pienellä joella (leveys 6 m). Mutta melon edelleen, kunnes vesi alkaa kehittää jäätä. Aloitan kuivapuvun käytön syksyllä, kun vesi laskee alle 10C, koska sateisena päivänä kukaan ei huomannut minua ajautumasta jääkylmässä vedessä. Ei vie kauan ruumiinlämpötilan alentaminen kriittiselle tasolle 4 C: n vedessä.

Onnea ja hauskaa!

#2
+4
Steve King
2015-09-02 10:44:57 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Merikajakin liikkuminen on enemmän taidetta kuin melonta. Itsepelastus ja pitkän matkan uintitekniikat ovat sen sijaan taitoja, jotka jokaisen merimelojan on opittava, jos hän aikoo koskaan meloa yksin.

Yksi asia on tietää, kuinka kajakkia tarkoituksella pyöritetään, mutta toinen asia on kaatua näkymättömästä aallosta ja säilyttää mielen läsnäolo kokoonpanossa ja sitten kokoonpanossa. Jopa "ammattimaiset" merimelojat (sellaisina kuin ne ovatkin) myöntävät, että he ovat yllättyneet roistovalmista aaltoista, ja tietävät, ettei ole rullaa, joka valmistaisi sinut yhdeksi. Avain selviytymisen selviytymiseen on pääsy veneeseen ja tehdä siitä vakaa (ts. Pelastaa se ja asentaa suihkuhame uudelleen) jatkuvaa toimintaa varten. Nämä taidot tulevat vain harjoittelun avulla, ja silloinkin he eivät ole edes lähellä pomminkestävyyttä, koska useimmat ihmiset harjoittavat niitä valvotussa ympäristössä. Jos et pääse takaisin veneeseen, sinun täytyy uida.

Alaraja: tiedä omat kykysi ja vesi- / sääolosuhteet ennen lähtöä rannalta ja muista aina : vesi, joka heitti sinut veneestäsi, on sama vesi, josta sinun on syötettävä se uudelleen.

#3
+2
JW8
2012-02-23 01:59:07 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tämä artikkeli ehdottaa, että rullaluistelun oppiminen on tärkeää merimelojille. Subjektiivinen mielipiteeni on, että tämä taito on välttämätön - sinun on kyettävä joko poistumaan kajakista märin tai rullamaan sitä, jos haluat tehdä pitkän (ja terveellisen) melontauran.

Joitakin suosituksia (ja harjoituksia) ) artikkelista oppiaksesi tämän taiton:

  1. Opi Wet-Exit : Tämä ei ole niinkään taito kuin välttämätön edellytys . Kenenkään ei pidä yrittää kaataa kajakkia, jos hän ei ole ensin oppinut poistumaan kajakista ylösalaisin.
  2. Opi tuck ylösalaisin : kajakin kansi on ensimmäinen asia, joka on tehtävä, kun heidän kajakinsa kääntyy. Jos ei, he eivät pysty määrittelemään rullaluetteloa oikein. Se on myös turvallisuuden kysymys.
  3. Opi hip-snap-toimintaan : Hip-Snap on tärkein käytetty taito ja kajakkirullan liikkeellepaneva voima. Oikein suoritettu lonkan napsautus antaa melojille mahdollisuuden kaataa kajakki melan sijainnista riippumatta.
  4. Opi kavereiden rullaamista : Kaveri-rooli auttaa sinua ymmärtämään mitä se on kuin olisit täysin ylösalaisin kajakissasi ja sitten rullata takaisin ylös. Se on myös hieno varmuuskopiotekniikka, jota ei voi käyttää yksin.
  5. Työskentele kumppanin kanssa : Kun yllä olevat taidot ovat vähentyneet, voit aloittaa kajakkiyrityksen. Paras tapa koota tämä kaikki on saada veteen tarkkailija, joka opastaa sinut vaiheiden läpi ja auttaa meloasi sijoittamisessa.
  6. Laita kaikki yhdessä : Nyt se on aika kokeilla itse. On hyvä idea harjoitellessasi kajakkia, kun joku kajakista lähelläsi on valmis auttamaan sinua kaverirullalla, jos et voi kaataa kajakiasi muutaman yrityksen jälkeen.
estolause>
#4
+1
Ross Millikan
2012-06-16 08:02:02 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Se riippuu siitä, missä melot. Rulla on paljon nopeampi palautuminen kuin poistuminen ja uudelleenkäynti - olen nähnyt 12 tehdyn 30 sekunnissa. Jos olet vastassa kiviä, sillä on merkitystä. Jos olet ulkona avoimessa vedessä, niin vähän, mutta olet todennäköisesti vähemmän menettämässä venettä. Jos sinulla on ystävä mukana, T-pelastus on paljon helpompaa ja säästää pumppaamista. Älä aliarvioi menettämääsi energiaa paluumatkalla ja pumpulla. Jos olet kaukana kotoa, tarvitset vielä energiaa palataksesi. Jos melot yksin, kannattaa oppia kajakin tyhjentäminen oikaisun aikana, jotta sinun ei tarvitse pumpata (niin paljon). Pohjimmiltaan astut veteen, nostat keulaa saadaksesi ohjaamon puhtaaksi vedestä ja käännät veneen oikealta puolelta ylöspäin.

#5
-2
user18361
2016-10-23 02:05:19 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kuinka tärkeitä taidot ovat hiihtäessä? Jos haluat pitää kiinni pupun kaltevuudesta, riittää lumiaura. Entä Aspenin kaksoistimantilla?

Luotettavaa rullaa ei voi korvata, jos haluat edetä melojena.

Tervetuloa SE.Sportiin. Ole hyvä ja katso kuinka kirjoittaa hyvä vastaus


Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 3.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...