Kysymys:
Suositeltavat harjoitukset pitämään palloa silmällä?
jamauss
2012-02-09 05:15:19 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Yksi asioista, jotka eivät mielestäni toimi niin hyvin kuin tarvitsen, on silmäni pallolla. Olen tennispelaaja, mutta olen varma, että tämä voi koskea myös muita urheilulajeja (baseball, jalkapallo, rakettipallo, squash, kriketti), jotka vaativat pelaajia pitämään silmällä palloa.

Olen kuullut tehdä asioita, kuten saada erivärisiä merkkejä ja piirtää värillisiä muotoja pallolle ja yrittää jatkuvasti selvittää, minkä värinen pallo on - onko olemassa muita harjoituksia, jotka voisivat auttaa tällä painopistealueella?

Kaksi vastused:
#1
+8
JW8
2012-02-16 23:52:33 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Yhdessä nuorten baseball-lyöntiharjoituksessa opettajat käyttivät luudatankoja ja kuivattuja papuja lepakoiden ja pesäpallojen sijaan:

Kuivattu papupora

Olemme ottaneet pienten vohvelipallojen pehmeän heiton uudelle tasolle. Käytämme kuivattuja voipapuja (50 senttiä pussi). Se antaa lapsille jotain erilaista lyödä ja luottaa minuun, kun he voivat lyödä papua, pesäpallo alkaa näyttää kuin koripallo, joka tulee heille. Muutama minun lyöjistäni pystyy jopa käyttää luudalla keppiä lepakoiden sijasta lyömään papuja. Tämän harjoituksen aloittamisen jälkeen meillä oli 2 peräkkäistä peliä, joissa koko kokoonpano lyö noin kaksi kertaa. Ei huono 7- ja 8-vuotiaille.

Vastaavasti toinen ohjaaja / valmentaja käytti seuraavaa poraa:

Voitteko osua tähän poraan

14 u -tiimini kamppaili nähdessään palloa. Aloimme työskennellä piikkipallojen kanssa, sitten menimme pingispallopalloihin, sitten pinto-papuihin, sitten meripapuun ja nyt linsseihin.

Jos pelaaja voi nähdä ja lyödä linssiä, hän voi lyödä baseballia. Lautanen lyöntikeskiarvomme kaksinkertaistui tämän poran käytön jälkeen.

Haasteen lyödä pienempiä kohteita pienemmällä lepakolla pitäisi parantaa ihmisen ja silmän välistä koordinaatiota kaikissa palloon lyönneissä urheilulajeissa.

tenniskohtaista harjoitusta varten yksi ohjaaja käytti seuraavaa tekniikkaa:

Esimerkiksi, jos pelaaja ei pitänyt silmäänsä palloon, useimmat valmentajat antoivat neuvoja, kuten: "Pidä silmällä palloa." Kun pelaaja sai tällaisen ohjeistuksen, hän yritti tehdä mitä valmentaja kysyi häneltä ja tarkkailla palloa tarkemmin. Valitettavasti kukaan ei voi pitää ohjeita mielensä edessä kauan, joten pelaajat yleensä liukastuivat takaisin vanhoihin tapoihinsa, ja sekä valmentajat että pelaajat turhautuivat.

Joten jonain päivänä sen sijaan, että antaisit ohjeita , Gallwey kysyi:

`` Voitko sanoa "pomppia" ääneen, kun pallo pomppii, ja "lyö" ääneen, kun lyöt palloa? '

Voit tehdä pelaajien oli pidettävä silmänsä pallossa mutta heillä ei enää ollut ääntä heidän päällään toistamalla sanat "Minun on pidettävä silmääni palloa." Tässä heidän pelinsä alkoi parantua huomattavasti ja sisempi Pelin valmennusmenetelmä syntyi.

Onneksi yksi näistä tekniikoista toimii.

"Jos pelaaja voi nähdä ja lyödä linssiä, hän voi lyödä baseballia." Vastaavasti, jos pystyt väistämään jakoavainta, voit väistää pallon. :-)
#2
+6
Marcus Swope
2012-02-10 06:55:59 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Yksi ongelma, jonka todennäköisesti kohtaat, on se, että suurin osa käden ja silmän koordinaatiosta on kehitetty hyvin nuorena ja sitä on vaikea kehittää edelleen ikääntyessäsi. Tämän vuoksi useimmat työkalut, pelit ja ohjelmat on suunnattu pikkulapsille ja nuoremmille. On kuitenkin asioita, joista voi olla apua.

Ensinnäkin tärkein asia, jonka voit tehdä, on pelata enemmän tennistä (tai mitä tahansa urheilua, jonka kehittämiseen olet kiinnostunut), mikään ei voi vastata todellisen urheilulajin kokemusta, koska olet ei vain seuraa palloa, mutta tutustut myös oikean värisen pallon seuraamiseen oikealla värillisellä pohjalla maila kädessäsi jne. On myös arvokkainta pelata toisen henkilön kanssa eikä konetta vastaan. jotta pystyt seuraamaan palloa tietämättä etukäteen mihin suuntaan se kulkee tai millaista pyöräytystä tulee olemaan.

Enemmän tenniksen pelaaminen vaatii kuitenkin toisen pelaajan, joka ei aina ole vaihtoehto. Toinen mahdollisuus on ostaa reaktiopallo, joka on pohjimmiltaan outo muotoinen kumipallo, jonka voit pudottaa lattialle tai heittää seinää vasten, ja se ponnahtaa pois arvaamattomissa kulmissa ja yrität tarttua siihen ennen sitä osuu maahan. Tämä parantaa sekä seurantakykyäsi että reaktioaikasi.

Toinen idea on erittäin helppo: Pelaa videopelejä! Monet videopelit, erityisesti nopeatempoiset ensimmäisen persoonan ampujat, voivat todella testata ja parantaa käden ja silmän koordinaatiota. Jos et halua pelata ensimmäisen persoonan ampujapelejä, melkein kaikilla videopelikonsoleilla on laaja valikoima "möykky" -tyyppisiä pelejä, jotka on suunnattu suoraan käden ja silmän välisen koordinaation lisäämiseen.

Lopuksi, DIY-vastauksen saamiseksi yleinen tekniikka on käyttää vasaraa ja palloporaa. Voit tehdä tämän ottamalla pallovasaran ja asettamalla sen tasaisesti kyljelleen, ottamalla sitten tennispallon ja pomppimalla sitä vasaran sivulta pitäen vasaraa kädessäsi. Tavoitteena on pystyä pitämään pallo pomppimasta vasarasta niin kauan kuin mahdollista osumatta maahan. Kun olet saanut sen hyväksi, voit alkaa kävellä harjoituksen aikana ja siirtyä sitten käyttämään golfpalloa tennispallon sijaan. Lopuksi, jos saat todella hyvän, voit kääntää vasaraa 90 astetta kädessäsi ja palauttaa pallon vasarapäästä vasaran sivun sijasta, kuten yllä olevassa videossa osoitetaan. Toinen lisäarvo tälle tekniikalle on, että se parantaa myös kyynärvarren ja otteen voimaa, mikä on hyödyllistä myös tennikselle.



Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 3.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...