Kysymys:
Kuinka usein minun pitäisi juoda vettä kilpailun aikana?
Kevin
2012-02-11 02:42:24 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Olen juosta useita kilpailuja, ja vesiasemia on melkein aina useita. En yleensä pysähdy vedellä lyhyillä kilpailuilla, mutta en ole varma, kuinka kauan kilpailussa minun pitäisi tehdä se - milloin minun pitäisi alkaa juoda vettä? Kuinka paljon ja usein minun pitäisi juoda sitä?

Neljä vastused:
#1
+9
Mike Hedman
2012-02-11 22:42:01 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nesteytys kun kilpailuissa on paljon muuttujia, jotka kaikki on otettava huomioon pidemmissä kilpailuissa - mikä sanoisin olevan mitä tahansa yli 10 000 kiloa:

  • radan vaikeus (mäet, vastatuuli, korkeus)
  • lämpötila ja kosteus
  • ja sopeutumisesi noihin sääolosuhteisiin
  • ponnistelusi, tämä on jonkin verran kaksiteräinen miekka: juokse nopeasti ja olet valmis nopeammin, juokse hitaasti ja olet siellä kauemmin, ja usein olet ulkona päivän lämpimämmissä osissa enemmän kuin varhaiset päättäjät.
  • kehosi: kaikki hikoilee erilaisia ​​määriä. Jotkut eivät juo paljon 1/2-maratonin aikana, toiset - litraa tai enemmän.
  • pidemmissä kilpailuissa ravitsemuksesi lisää myös nestekomponenttia: tarvitset kehollesi vettä ravinnon sulattamiseksi. .
  • Kilpailua edeltävä nesteytys: Ei ole harvinaista, että yli 4 tunnin kilpailijoiden kilpailijat säätävät elektrolyyttiään ja nesteytystään kilpailua edeltävinä päivinä.

Ensinnäkin - yritä tehdä hiki testi mahdollisimman lähellä kilpailua, saada hyvä käsitys siitä, mitä yleensä tarvitset, ja ota sitten huomioon muut muuttujat.

Loppu kilpailussa et koskaan kuule ihmisten sanovan "oi dang, join liikaa", mutta mene lääketieteellisen teltan ohi maratonin jälkeen ja näet telineitä ihmisistä, jotka haluaisivat suhtautuvan nesteytykseen vakavammin.

Voit juoda paljon. Katso hyponatremia. Tämä hyponatremian tai matalan natriumin muoto johtuu ylikuumenemisesta liikunnan aikana, mikä laimentaa kehon natriumpitoisuutta. Mahdollinen tulos vakavimmissa tapauksissa: Aivojen turvotus, joka voi johtaa kohtauksiin ja muihin hengenvaarallisiin komplikaatioihin. Tämä tekee hyponatremiasta epäilemättä tärkeimmän maratoniin liittyvän terveysriskin, joka kohdistuu sinulle ja ystävillesi.
[Viime aikoina on paljon tutkimuksia] (http://bjsm.bmj.com/content/early/2013/09/20/bjsports-2013-092417.abstract), jotka viittaavat siihen, että * voit * juoda liikaa, ja joo, sinä * Kuulemme * ihmisten sanovan: "Voi dang, join liikaa", ellei heitä, kuten @solomongaby huomauttaa, lähetetään hyponatremialla olevaan lääketieteelliseen telttaan.
Hyponatremia on varmasti suuri huolenaihe, joten ehdotukseni ei vain siivota sitä, vaan tehdä hiki-testi. Luulen, että kääntäisin sen ympäri - urheilutapahtumien hyponatremian ongelma ei ole liikaa vettä, se liikaa vettä suhteessa nautittujen elektrolyyttien määrään, mutta tässä on kaksi asiaa ... Luulen, että niiden ihmisten määrä, jotka juovat liian vähän, ylivoimaisesti kääpiöiden lukumäärä, jotka juovat liikaa pitkissä kilpailuissa. Mutta hyvin huomioituna, juominen juomalla huolimatta elektrolyytteistäsi voi johtaa hengenvaaralliseen tilanteeseen.
#2
+7
Gabriel Solomon
2012-02-11 02:54:47 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Se riippuu kilpailusta ja säästä. Maratonissa pysähtyn melkein jokaisella asemalla ja tartun lasilliseen vettä ja siemailen. On parempi kosteuttaa ajoittain pienissä annoksissa.

Pienellä harjoittelulla voit jopa oppia juoda juoksun aikana, jotta et menetä paljon aikaa asemilla.

#3
+7
corsiKa
2012-02-11 03:23:41 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ihannetapauksessa sinulla on pieni olki seurata sinua ympäri ja sinulla voi olla jatkuva tippuminen nesteytystä. Ota kuppi jokaisessa vesiasemassa ja ota muutama sipsi. Riippuen siitä, kuinka kaukana toisistaan ​​ne ovat, haluat juoda enemmän tai vähemmän tavoitellaksesi unssia vettä 4 minuutin välein viimeisen asemasi jälkeen. Tämä ei ole tarkka laskelma, mutta se on hyvä paikka aloittaa.

Tämä jättää sinulle vettä jäljellä melkein joka kerta. Henkilökohtaisesti käytän jäljellä olevaa vettä jäähtymään ja pitämään itsesi valppaana hyvällä kasvojen roiskeella. Ellei se ole gatorade, se ei todennäköisesti tuntuisi niin hyvältä kasvoillasi :)

#4
+2
pjmorse
2012-11-21 18:16:37 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Se on todella paljon yksinkertaisempaa kuin tämä. Maratonilääkärit ovat suosittaneet seuraavia muutaman vuoden ajan, ottaen huomioon hyponatremiariskin:

Jos olet janoinen, juo.

Sitaatit:

Lisäksi tämä vuoden 2001 lausunto International Marathon Medical Directors Associationilta (IMMDA), joka päättelee:

"Tämän vuoksi ehkä viisain neuvoja, jotka voidaan tarjota urheilijoille maratonkilpailuissa, että heidän pitäisi juoda ad libitum ja pyrkiä nauttimisnopeudelle, joka ei koskaan ylitä noin 800 ml tunnissa. "

Tunnen joitain ihmisiä (sekä juoksijoita että rentoja), jotka joskus kuivuvat, koska heidän ruumiinsa eivät "kerro" heille janoina. Siksi joillekin meistä se ei ole niin yksinkertaista. Keitä nämä "maratonilääkärit" puhut?


Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 3.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...