Kysymys:
Onko ehdotuksia parhaasta tavasta parantaa raakanopeutta kentällä?
Josh G
2012-02-16 02:46:05 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Onko sinulla ideoita harjoittelusta tai harjoituksista nopeuden parantamiseksi kentällä?

Sanon "kentällä", koska tietyn etäisyyden (40 v, 100 m jne.) kohdentaminen voi johtaa tietyn painottamiseen startti tai tekniikka.

Joitakin esimerkkejä:

  • Juoksusprintit (40 tai muuta)
  • Painon tai muiden nostojen kyykky
  • Opi nojaamaan kiihdytettäessä parempien säärikulmien luomiseksi
  • jne.
Halusin luoda uusia tunnisteita "sprinting" ja "speed", mutta en voi, koska minulla ei ole tarpeeksi mainetta ...
Kiitos, @corsiKa. Tämä kysymys liittyy huippunopeuden parantamiseen lyhyillä matkoilla. Hyödyllinen melkein kaikissa kenttäurheilulajeissa (jalkapallo, jalkapallo, baseball jne.).
Kaksi vastused:
#1
+4
Martin
2012-02-16 14:05:48 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jos juokset 10 km ++, voit keskittyä kolmentyyppiseen juoksuun:

Intervallit

Tee 1 minuutti suuressa tahdissa (70% maksimista?) ja sitten 30 sekuntia hidas juoksu. Lisää sitten nopeaa vauhtiasi 0,2 kmh: lla. Tee tämä, kunnes putoat langalta. Istunnon tulisi olla 30 minuuttia, joten älä aloita liian nopealla tahdilla.

Laktaattikynnys

Pidemmät juoksut, joiden vauhti vaihtelee hieman yli laktaattikynnyksen. Sanotaan 10 minuuttia kullakin. Laktaattikynnyksen tulisi olla noin puolimaraton-vauhdisi, ehkä 25 km: n juoksu. Ja sitten kahden askeleesi tulisi olla 0,7 kmh tämän vauhdin yli ja alle. Tämä on erittäin tärkeää kynnyksen työntämiseksi.

Pitkät helpot juoksut

Rentoudu vain näissä istunnoissa, mutta varmista, että ne ovat vähintään 90 minuuttia

Miksi haluat tehdä laktaattikynnyksen ja LSR: n sprinttiharjoitteluun? Eikö se "lisää" väärän tyyppisiä lihaksia?
jos kyse on sprinttiharjoittelusta, en menisi laktaatille, en ollenkaan. Josh ei sanonut mitä etäisyyttä. Olen ehkä lukenut kysymyksen väärin
Ei hätää ... Hän sanoi 40yd, 100m ... tein silti välit
BTW, näin muista kysymyksistä, että kilpailit maratonilla. Siinä tapauksessa menisin ehdottomasti laktaattikynnyksen koulutukseen
Ja teen :-) Jack Danielsin työn avulla: http://www.coacheseducation.com/endur/jack-daniels-june-00.htm
Luulin, että se viitattiin alkuperäiseen viestiin, mutta puhun huippunopeuden parantamisesta lyhyillä matkoilla ... sprintit.
Molemmissa viesteissä on ehdotettu välejä, mutta olen kiinnostunut tarkemmista yksityiskohdista. Huippunopeuden parantamiseksi ehdotatko 10 sekuntia 100%: n vaivalla, 20 sekuntia kävelyä? 10-10? 10 sprinttiä, 20 kevyessä lenkissä? Muu?
#2
+3
voidstar69
2012-02-16 03:15:33 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tietyntyyppiset harjoitukset voivat parantaa juoksunopeutta:

  • Intervalli juoksu
  • Fartlek-juoksu
  • mäen juoksu

Periaatteessa korkealaatuisten / korkean intensiteetin harjoitusten tekeminen parantaa nopeutesi paljon enemmän kuin paljon roskapostimailia, ts. pitkiä, hitaita juoksuja (olettaen, että haluat kohdistaa nopeuden suhteellisen lyhyelle matkalle, esim. 100 m - 1 / 2 maraton).

Esimerkkejä juoksuvälien istuntosuunnitelmista (juoksuseurani verkkosivustolta osoitteesta http://www.serpentine.org.uk/pages/tuesday_threshold_sessions.html) :

  • 2 sarjaa 10: tä (1min @ 10k vauhtia; 1 min @ tempo vauhtia; jatkuva juoksu); 2 minuutin toipuminen
  • 2x 5 min (50 s); 2 x 4 minuuttia (40 s); 2 x 3 minuuttia (30 s); 2 x 2 minuuttia (20 s) kaikki LT-vauhdilla
  • 12 x 600m @ LT-vauhti; 40 sekunnin toipuminen
  • 6 x 1 mailin @ LT vauhti; 60 sekunnin palautuminen
  • 2 sarjaa 10: tä (1min @ 10k vauhtia; 1 min @ tempo vauhtia; jatkuva juoksu); 2 minuutin toipuminen
  • 2 x 5 min (50 s); 2 x 4 minuuttia (40 s); 2 x 3 minuuttia (30 s); 2 x 2 minuuttia (20 s) kaikki LT-tahdissa; 4 minuutin lepo; sitten yksi maili mahdollisimman nopeasti
  • 12 x 600 m @ LT vauhti; 30 sekunnin toipuminen
  • 6 x 1 mailin @ 10 kt: n vauhti; 90 sekunnin palautuminen

Huomaa, että nämä harjoitukset on suunniteltu parantamaan nopeutta 10K: n ja maratonin välisten kilpailujen välillä.

Sanot, että intervallit ja kärjet lisäävät huippunopeutta? Miltä nämä välit saattavat näyttää?
Molemmissa viesteissä on ehdotettu välejä, mutta olen kiinnostunut tarkemmista yksityiskohdista. Huippunopeuden parantamiseksi ehdotatko 10 sekuntia 100%: n vaivalla, 20 sekuntia kävelyä? 10-10? 10 sprinttiä, 20 kevyessä lenkissä? Muu?


Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 3.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...