Kysymys:
Kuinka voin kertoa, jos juoksen kunnolla
OscarRyz
2012-02-20 08:22:11 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Minulla on säännöllinen juoksu noin 6 kuukautta, noin 1-2 kertaa viikossa. Juoksin tänään 14 km (noin 8 mailia) - virstanpylväs minulle!

Minusta tuntuu hyvältä enkä halua pysähtyä, mutta en tiedä pärjäänkö kunnolla vai ei. En halua loukkaantua tai jotain vain siitä, että en kysynyt.

Mistä tiedän, onko juoksutekniikkani oikea?

Luulen, että vierailu henkilökohtaisen kouluttajan / fysioterapeutin / ehkä jopa lääkärin kanssa kertoisi sinulle paljon enemmän kuin Internetin käyttäjät.
Näyttää siltä, ​​että sen pitäisi olla "Fitness and Nutrition" -ohjelmassa, ei urheilussa. Jos ei, yllä olevat vastaukset ovat hyvä alku. Paljasjalka tai niin lähellä sitä kuin saat, on kaikki raivoa, ja se on laillista neuvoa.
Olen myös löytänyt tämän videon, jossa on 3 vinkkiä toimimaan oikein (tai paremmin) http://www.youtube.com/watch?v=Tx6x2cD6Y8Q
Viisi vastused:
#1
+17
Vijin Paulraj
2012-02-20 16:41:53 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Chris McDougal, kirjoittanut Born to Run -kirjan, joka saa sinut ajamaan juoksemaan välittömästi ja kunnolla.

"Kuvittele, että lapsesi törmää kadulla ja sinun täytyy juosta hänen perään paljain jaloin. Lukitsisit itsesi täydelliseen muotoon - olisit ylös jalkojesi päällä, selkä pystyssä, pää tukeva, käsivarret korkealla, kyynärpäät ajoissa ja jalat koskettaisivat etureunaa nopeasti ja potkaisivat takaisin kohti pakaratasi. p>

Ja toivon edelleen, että tämä artikkeli antaa paljon tietoa oikein toimimisesta .

#2
+13
Martin
2012-02-21 19:39:22 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ensinnäkin onnittelut virstanpylväästäsi! Tuntuu hyvältä juosta.

Jos sinulla on nyt 6 kuukautta juoksua jaloissasi, sinulla ei todennäköisesti ole huonointa tekniikkaa, koska silloin olisit jo loukkaantunut: =)

Jos et ole aikaisemmin harrastanut niin paljon juoksua etkä ole koskaan harrastanut urheilua, kuten jalkapalloa, luulen, että olisin keskittynyt muihin asioihin ennen laskeutumista etujalkallesi. Keskity pikemminkin jalkojesi laskeutumiseen painopisteen keskelle ja juoksemiseen rentoina kevyesti eteenpäin kulmassa. (Yli keskittyminen etukäpälien laskeutumiseen melkein tappoi jalkani)

Tässä on hyvä video kaverista, joka parantaa tekniikkaansa.

Tärkeintä on että et ohita juoksuharjoituksiasi tekniikasta riippumatta!

#3
+3
Thorst
2014-06-25 13:36:34 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ihmiset usein unohtavat, että oikea juokseminen on todella vaikeaa. Suurin osa ihmisistä, jotka juoksivat paljon lapsuudessa, saavat sen enemmän tai vähemmän oikein, mutta jos tyyppi, joka ei ole koskaan juosta paljon, jotkut ohjeet voivat olla erittäin hyödyllisiä.

Internet-oppaat, artikkelit ja niin edelleen ovat hyviä, mutta luultavasti odotan paikalliselta atletic-klubiltasi, jossa heillä on kilpailu +800 metrin juoksijoita ja saisin siellä oppitunteja.

Sinun ei tarvitse liittyä klubiin, mutta hanki 3-4 oppituntia, tule takaisin muutaman kuukauden kuluttua ja hanki jatkatunteja.

#4
+2
Adrian Ber
2012-12-23 15:35:15 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Erittäin hyvä video, joka selittää yksityiskohtaisesti hyvän asennon käynnissä: http://www.youtube.com/watch?v=Tx6x2cD6Y8Q. Käytin sitä itse tekniikan parantamiseen.

Löydät sieltä kaikki keskeiset elementit.

Jos menet polulle, tietysti asiat mutkistavat hieman.

#5
+2
javadba
2014-06-29 02:29:56 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Vastaaminen useisiin vastauksiin täällä: paljain jaloin juokseminen voi olla villitys - ja se saattaa jopa toimia jollekin väestön vähemmistölle - mutta on oltava varovainen ja tietoinen, jos hän haluaa yrittää sitä. Huolelliset tutkimukset ovat osoittaneet paljain jaloin juoksemisen haittoja nopeuden / suorituskyvyn ja jalan rasituksen jakautumisen uhriksi.

Vaihtoehto voi olla melko minimalististen kenkien käyttäminen. Kuinka minimalistinen voit mennä, olisi hyvin ominaista sinulle / jaloillesi. Ajattele, että sinulla on hieman enemmän painoa, mutta tarvitsemasi tuki todella auttaa välttämään loukkaantumisia.

Muotosi kannalta: olisi järkevää, että juokseva valmentaja arvioisi sen. He voivat antaa sinulle vinkkejä alueista, joita saatat pystyä säätämään.



Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 3.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...