Kysymys:
Tahti strategia Maratonit
Tonny Madsen
2012-02-11 01:28:53 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Hyvin lyhyt: mikä on paras nopeusstrategia maratonille?

Hieman pidempi: yleensä kun osallistun kilpailuun (10 km, 15 km tai HM), minulla on tapana juosta ensimmäiset osa kilpailua vauhdilla, joka on 5-10 sekuntia hitaampi kilometriä kohti kuin tavoitetahti. Ja sitten korvataan se loppukilpailun aikana.

Mutta onko se hyvä strategia myös maratonille? Vai pitäisikö sinun tähdätä samaan tahtiin koko kilpailun ajan?

Neljä vastused:
#1
+7
Peter Eisentraut
2012-02-11 02:11:27 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tämä on myös suositeltava strategia maratonille, jos olet menossa aikaa. Parhaiden kansainvälisten juoksijoiden analyysi osoittaa, että he juoksevat kilpailun ensimmäisen puoliskon hieman hitaammin kuin toinen puoli.

Olen etsinyt joitain viitteitä. Tiedätkö mitään?
Olen lukenut yllä olevan kirjan. Yritän löytää sen.
#2
+6
Mike Hedman
2012-02-11 22:49:55 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Mielestäni yleinen strategiasi on hieno, mutta antaisin alun hieman hitaammin. Ensimmäiset 2-3 mailia juoksin 30-60 sekuntia hitaammin kuin kilpailun vauhti. Suurin osa vapaa-ajan juoksijoista ei lämmitä kunnolla ennen maratonia (eivät halua polttaa kolmeen tuntiin tarvittavaa energiaa!), Joten tämä on tärkeä aika saada kehosi liikkeelle ja valmistautumaan tuleviin ponnisteluihin.

Jos jotain, tämä vastaa ensimmäisen mailin todellisuutta, jossa ruuhkat hidastavat usein indeksointia. Jotkut juoksijat "menettävät" 30 sekuntia aikaa ensimmäisellä kilometrillä yrittäessään siksakilla hitaiden ihmisten läpi, jotka kylvivät itsensä sopimattomasti kourun etuosaan, ja sitten he korostavat korvaavansa tuon ajan ensimmäisten 10 mailin aikana. ..ja he maksavat siitä maililla 23.

Minun täytyy vain ensin lämmetä kunnolla ;-) Pelkään, että olen luonteeltani liian kilpailukykyinen, jotta voisin päästää itseni irti jopa 30 sekunnista huonojen valmistelujen takia - varsinkin kun se on niin helppo tehdä oikein ... sekunnin osa, hyvä uutinen on, että monissa Euroopan maratoneissa on mukana pacersettereitä - joukko hyvin omistautuneita juoksijoita, jotka juoksevat hyvin erityisessä tahdissa - esim. 4:30 min / km tai 5:40 min / km - yleensä isoilla ilmapalloilla, joiden nimetty vauhti on painettu. Katso http://www.copenhagenmarathon.dk/wp-content/uploads/IMG_4821.jpg
#3
+4
A-K
2013-01-24 09:59:58 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Haluan juosta toisen puoliskon 1-2 minuuttia nopeammin kuin ensimmäinen. Kun ei ole kuumaa, voin ja hallitsen sen.

Sää voi valitettavasti vastustaa. Se voi lämmetä jopa 20 astetta kuumemmaksi, kun pääsen maaliin. Jos näin on, säilytän vain saman ponnistelutason, jotta en osu seinään.

#4
+3
Martin
2012-02-16 15:29:00 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Haluan ehdottomasti hieman hitaamman ensimmäisen puoliskon. Yritin kerran pitää korkean tasaisen tahdin koko kilpailun ajan, ja se ei toiminut hyvin (Kööpenhamina 2010).

Mielestäni psykologinen vaikutus on valtava. Kun päätät potkaista hieman nopeammin, aloitat etenemisen hitaasti, mikä auttaa suuresti motivaatiota.

Päinvastoin, nähdäksesi ihmisten alkavan juosta nopeammin kuin sinä, koska olet aloittanut vähän nopeasti ja ehkä aloitti väärässä taisteluryhmässä lähtöviivalla, se tappaa sinut henkisesti.



Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 3.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...