Kysymys:
Geelipakkaukset: käyttää vai ei käytetä? Kun?
Kevin
2012-02-10 21:54:39 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Olen kuullut, että geelipakkaukset voivat auttaa suorituskykyä pitkällä aikavälillä. Kuinka minun pitäisi käyttää niitä? Kuinka kauan ajon aikana minun pitäisi käyttää niitä ja kuinka usein ajon aikana? Pitäisikö minun ottaa ne veden kanssa vesiasemalla?

Kaksi vastused:
#1
+8
Tonny Madsen
2012-02-11 01:02:18 UTC
view on stackexchange narkive permalink

En ole varma, onko geelien käytöstä pitkällä aikavälillä tarkkaa tietoa. Mikä heijastuu markkinoilla olevien energiamuotojen moniin erilaisiin muotoihin - tahnat, geelit, kumit, baarit jne. Ja lukuisat keskustelut eri käynnissä olevista sivustoista ...

Geelien suhteen vilkaise Milloin syödä energiageelejä maratonissa - mikä on hienoa, joskin hieman ohut. Linkit lopussa ovat melko hyvät. Koska olet yhdysvaltalainen, tämä vertailu voi myös kiinnostaa. (Meillä on muita tuotteita Euroopassa, mutta en ole koskaan löytänyt vastaavaa sivua näistä ...)

Henkilökohtaisesti käytän Maximin isometic-geelejä jokaista 7 kilometriä kohden pidemmillä juoksuilla. Mikä tarkoittaa sitten 2 geeliä HM: lle (7 ja 14 km: n kohdalla) ja 5 M: lle (7, 14, 21, 28 ja 35 km: n kohdalla) olettaen, että kilpailun tai harjoituslipun lopussa on jonkinlaista virvoketta . Tämä saattaa olla alhaisempi verrattuna monien muiden suosittelemiin - tyypillisesti yksi geeli 20 minuutissa.

Muita linkkejä, jotka saattavat kiinnostaa:

tiivistä tai laita linkit sopiviin osioihin. Linkit pyrkivät mätänemään ja vastauksesi on vähemmän arvokas pitkällä aikavälillä ilman pääsyä linkitettyyn sisältöön.
Haluaisin, mutta tässä tapauksessa se on melko vaikeaa. Kaksi ensimmäistä linkkiä ovat luonteeltaan kaikki tai ei mitään - kolme viimeistä ovat vain lisämateriaalia varten, joten ne voidaan jättää pois.
#2
+7
Peter Eisentraut
2012-02-11 02:25:32 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Peruskysymys on, että yli 30 km pitkässä kilpailussa sinun on syötävä jotain, koska kehosi ei voi varastoida tarpeeksi energiaa kilpailun loppuun saattamiseksi. Se on "seinään lyöminen", ja siksi maraton on huomattavasti vaikeampaa kuin vain kaksi kertaa puolimaraton.

Joten puolimaratonille tai lyhyemmälle sinun ei pitäisi todellakaan syödä mitään tavalla. (Juo kyllä, mutta älä syö.)

Toissijainen asia on, että siihen aikaan kun ruoka on saanut vaikutuksen, kilpailu saattaa olla jo päättynyt.

Huomio on erilainen harjoittelun aikana, jos sinulla ei ole ollut mahdollisuutta syödä kunnolla ennen pitkää juoksua, kuten ennen kilpailua.

Nyt geelit ovat vain tapa absorboida paljon energiaa lyhyessä ajassa tavalla, joka sopii juoksijalle, koska et aio keittää pastaa matkalla. On myös muita vaihtoehtoja, kuten baareja, leipää tai banaaneja. Sinun täytyy löytää jotain, joka toimii sinulle. Kaikki eivät siedä kaikkia erilaisia ​​vaihtoehtoja samalla tavalla.

Ammattimaisesti järjestetyssä kilpailussa heillä on ruokapaikkoja säännöllisin väliajoin. Sen pitäisi antaa sinulle vihje kuinka monta kertaa sinun pitäisi syödä. Kolme tai viisi kertaa on todennäköisesti hyvä. Sinun on selvitettävä, mikä sopii sinulle.

Ja kyllä, tuntemani geelit sanovat nimenomaisesti ottavan ne veden kanssa. Otan tavallisesti juuri ennen vesiasemaa.



Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 3.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...