Kysymys:
Kuinka lisätä pystysuoraa nopeutta / hyppykorkeutta
MOnsDaR
2012-02-09 13:01:08 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Koripallopelaajana on tärkeää, että hyppykorkeus on hyvä (pisteytykseen, palautumiseen, torjuntaan). Olen kokeillut plyometrisiä harjoituksia ja hyppyn usein ohi. Mutta minulla ei ole hyvää ideaa siitä, mikä todella auttaa.

Mikä on paras tapa parantaa pystynopeuttani?

Luulen, että tästä voi olla hyötyä myös muille urheilulajeille. (jalkapallo, lentopallo, ...)

Minusta tuntuu, että tätä kysymystä palvelisi paremmin F&N.
Oikeastaan ​​kysyttiin myös täältä: http://fitness.stackexchange.com/questions/1353/how-can-i-improve-my-vertical
Minäkin olen vahva puolustaja Strength-kengissä. Monet lukiotiimistäni tekivät saman ja sanoisivat olevan avain hyppykykymme kasvattamiseen.
Kolme vastused:
#1
+6
Xander
2012-02-09 14:43:05 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Pelasin lentopalloa, harjoittelimme kuntosalilla (jalkaprässi jne.). Minulla oli aina polviongelmia, kunnes aloin treenata trampoliinilla (pieni). En pystynyt korjaamaan ongelmaa kokonaan, mutta se parani paljon. Trampoliinilla on kaikenlaisia ​​vakaudenharjoituksia:

  • Hyppää trampoliiniin maasta, yritä laskeutua yhdelle jalalle, pysyä samassa asennossa sekunnin ajan
  • Tee pieniä hyppyjä trampoliiniin yhdellä jalalla.
  • Seiso trampoliinissa, yhdellä jalalla. Jonkun tulisi työntää sinua hieman vakauden harjoittamiseksi.

Voit tehdä nämä harjoitukset myös pallolla. Löysin mukavan linkin http://www.gymmomentum.com/2012/02/01/strength-and-stability-to-help-with-tumbling/

#2
+3
chrisjlee
2012-02-18 08:06:03 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ylivertainen google-tutkijahaku tarjoaa tähän aiheeseen monia hienoja artikkeleita.

Erityisesti tämä raportti julkaisusta Journal of Strength and Conditioning Research, 2006.MANDY T. WOOLSTENHULME,

Woolstenhulme, Griffiths, Woolstenhulme, Parcell olettaa, että ballistinen venytys parantaa pystysuoraa hyppykorkeutta:

Kohteet osallistuivat kuuteen viikkoa (2 kertaa viikossa) lämmittelyä ja koripallotoimintaa. Lämmittelyryhmät osallistuivat ballistiseen venyttelyyn, staattiseen venyttelyyn, pikajuoksuun tai koripalloammuntaan ... Mittasimme pystysuoran hyppykorkeuden heti 20 minuutin koripallon jälkeen viikoilla 0, 2, 4 ja 6. Vain ballistinen venytysryhmä osoitti akuutti pystysuoran hyppyn kasvu 20 minuuttia koripallopelin jälkeen (p 0,05). Valmentajien tulisi harkita ballistisen venytyksen käyttämistä koripallopelien lämmittelyssä, koska se on hyödyllistä pystysuorille hyppyille

Artikkeli jatkuu ja osoittaa, että pystysuora hyppy kasvoi noin 3 cm: llä:

Kaikki tutkittavat, jotka harjoittivat ballistista venyttelylämmitystä ja pelasivat sitten koripalloa, kasvattivat pystysuoria hyppykorkeuksiaan noin 3 cm

#3
+1
milesmeow
2012-03-25 14:48:48 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ihmiset pitävät myös kengistä, jotka saavat sinut lähtökohtaisesti kävelemään varpaillesi ... kuten nämä vahvuuskengät. On olemassa myös muita laitteita, joita voit kiinnittää olemassa oleviin kenkiin, jotka saavat sinut kävelemään varpailla / jalkapalloilla.

Joten vaikka käyttäisit näitä, tekisit sprinttejä, hyppyharjoituksia jne.

Kasvattaessani lentopalloa pelatessa ja harjoittelemalla ... nämä olivat suosittuja. Nähnyt joitain lapsia upeilla pystysuorilla sivuilla YouTubessa ja nähnyt hetkiä, joissa he ottivat nämä outot kengät pois kuntosalistaan.



Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 3.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...